Friday, September 29, 2006

Øde øy

Inspirert av Frk. Frekkesen har jeg bestemt meg for å lage en liste over noen damer jeg ville hatt med meg til en øde øy. (Og ei liste over noen damer jeg IKKE ville hatt med meg til en øde øy.)

Damer jeg ville hatt med meg:

1) Hun kuleste i verden. Selvfølgelig.
2) Diana Krall. Fantastisk stemme, pen å se på. Men hun måtte tatt med pianoet sitt.
3) Siv Jensen. Virker kul, uten at jeg kjenner henne. Men hun er intelligent, og det teller.
4) Ellen MacArthur. Seiledama som seilte rundt verden alene. Hun kunne navigert oss vekk om det var behov for det
5) Gro Harlem Brundtland. Hun tok feil på mange områder, men for ei dame. Virkelig verd å diskutere med.
6) Grace Jones. Dame med tæl, fantastisk stemme igjen.
7) Min mor. (Litt praktisk umulig, da hun ikke lever lengre, men dette er MIN liste, kanskje hun er der allerede?)
8) Helena Christensen....de øynene...de øynene....
9) Laura Davies. Hun kan lære meg litt mer om golf, samtidig som hun drikker øl som en mann, og er morsom som få.
10) Dronning Elisabeth II av Storbritannia. På tronen i over 50 år og ingen svakhetstegn enda. (Med det mulige unntaket av å velge svigerdatter...)
11) Elin Tvedt. Need I say more?

Og så noen damer jeg IKKE ville hatt med meg til en øde øy.

1) Jessica fra BIg Brother. (Og per definisjon, ALLE som har vært med eller kunne tenkt seg å være med i Big brother eller andre reality serier.)
2) Märtha Louise. Dømmekraften er hvor?
3) Alanis Morissette. Det er ikke ironisk med regn på bryllupsdagen så lenge du ikke skal gifte deg med en metereolog, og HAN valgte datoen. Det eneste ironiske med sangen er at den er skrevet av noen som ikke vet hva ironi er.
4) Margaret Thatcher. Men hun er litt doolally for tiden så hun ville sikkert ikke blitt med uansett.
5) En eller flere av sånne damer som er 50 år, jobber på offentlig kontor, og blir sykemeldt bare det kommer et væromslag.
6) I samme åndedrag egentlig, men med egen plassering: Sosionomer. (Trenger ikke være kvinnelige, men siden dette er en liste over kvinner, så er de vel det.) Som en lege på rikshospitalet sa det "De er enten på kurs eller sykemeldte, så dere var heldige som fikk time." Men ærlig talt, hva GJØR de?
7) Celina middelfart. Så mye sminke og fuktighetskrem kan ikke være bra for deg.

...æsj, nå kommer jeg ikke på mer, med unntak av:

Alle som frivilig stiller opp i se og hør, dette inkluderer: Sandra lyng haugen, Anette sagen, Mette marit, Märtha louise, dama til diverse kjendiser, Kathrine Sørland.

Og en ting til: Jeg skulle hvertfall hatt med meg alle se og hør som noensinne er utgitt. Som brensel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home