Friday, November 24, 2006

Kundeservice

Jeg lovte tidligere at jeg skulle ta for meg kundeservicen til Living. Det viser seg at det ikke var SÅ nødvendig å ta Living som en helhet, men snarere å ta hun ene dama som satt på kundemottaket den dagen jeg leverte stolen.

Samtalen med dame 1 gikk som følger:

"Hei, (legger stolen på disken) Jeg har fått en victory stol her, som skal monteres. Det viser seg at jeg har fått to stk. høyrebein framme, sånn at jeg ikke kan montere den ferdig."

"Ånei, det var jo synd...la meg se" (Jeg tror nemlig ikke på deg, og jeg tror at du har kjørt helt til Forus for å levere en stol som fungerer helt fint)

"Der ser du, det er 2 høyrebein. Jeg ser at dere har noen utstillingsstoler der borte, og siden jeg er en rimelig og lite kravstor kar så tar jeg til takke med en av dem mot at jeg får ta den med meg nå."

"Nei det går dessverre ikke, de er til utstilling ser du. Men jeg kan tilby deg at jeg mailer leverandøren og får dem til å sende deg et nytt høyrebein"

"Så da skal jeg ta med meg alle delene hjem igjen, snu ryggen til de 10 utstillingsstolene som står der borte og vente i...."

"3 uker kanskje, men om du ikke har hørt noe etter 3 uker så kan du jo ta kontakt med oss så vil vi purre på leverandøren"

"Så du syns ikke det ville vært lettere å bare gi meg en stol og så få beinet sendt til dere slik at dere kan gi meg god service?"

"Nei det er dessverre mot vår policy (vet ikke hva policy betyr, jeg bare liker å si det istedenfor retningslinjer)"

"Ok, jeg går nå jeg da, men jeg syns egentlig at det ikke er spesielt god kundeservice"

"Nei, jeg beklager, men jeg kan ikke gjøre noe mer..."


Jeg går nå ut fra at jeg har de fleste på min side her, jeg har bestilt og betalt for en stol som ikke virker, jeg er villig til å få en utstillingsmodell for å legge saken død og så vil de ikke etterkomme mitt ønske. Med fare for å høres ut som forbrukerinspektørene på NRK er jeg litt sur her. Det er ikke som om jeg har vært urimelig eller noe. (Forresten, jeg HATER forbrukerinspektørene, de gjør seg dummere enn nødvendig bare for å få frem et eller annet dustete poeng som hvem som helst med 2 hjerneceller kan finne ut av. Puh, utblåsning over).

Samtale med dame 2 gikk som følger:

"Hei, jeg kjøpte en Victory stol for 3 uker siden, og den hadde en feil som gjorde at jeg ikke fikk brukt den. Hun forrige på kundeservice skulle maile leverandøren og få en ny til meg, men jeg har ikke hørt noe."

"Ånei...skal vi se. Her har vi ordren ja. Mmmmhmmm...leverandøren er mailet, men vi har ikke fått svar."

"Fa...jeg mener søren og. Hvor lenge må jeg vente på dette beinet da?"

"Vente? Du trenger ikke vente. Jeg lager en byttelapp til deg så går du på lageret og får en ny om en halvtime"

"Men hun sa..."

"Hun har sikkert blingset litt. Ingen problem, du skal få en ny."

"Og jeg kunne fått en ny med en gang"

"Jada..vi har over 100stk. på lager, og du som kunde er viktigst"

Kom ikke her og si at kundeservice er bare bedriften sin feil. Medarbeideres dårlige dager betyr MYE de og.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home