Monday, November 13, 2006

Merkelig

Dagbladet på nett har virkelig gått nedoverbakke. Ok, kanskje ikke nedoverbakke, men de har hvertfall blitt latere. Etter nettstedet kjendis.no kom på banen så virker det som om det eneste Dagbladet trenger å gjøre for å fylle de virtuelle avissidene er å gå inn og hente "artikler" om mer eller mindre kjente kjendiser.

Dette toppet seg i kveld, en helt vanlig mandagskveld i november. (Forresten, tillat meg en digresjon her: hvorfor i huleste skriver vi ikke måneder og ukedager med stor forbokstav på norsk? Alle andre språk gjør det...)

Denne helt vanlige kvelden i november skjedde følgende i det internasjonale nyhetsbildet:

Tony Blair holdt en tale om det som er vår tids største problem, nemlig hva man skal gjøre med Irak og de omkringliggende land.

I Bangladesh har det vært ekstrem vold i forbindelse med presidentvalget. Den sittende presidenten, som også er statsminister, utenriksminister, innenriksminister, sjef for det militære og rådgiver for seg selv, har slått nådeløst ned på protester mot hans regime. (Allikevel ser det ut som om han vil tape...ganske bra gjort spør du meg).

Hamas og Fatah har blitt enige om en ny statsminister i Palestina, dette er et stort gjennombrudd og kan bane veien for fred i midtøsten, eller hvertfall en ny sjanse til å snakke om fred og så bli skuffet igjen. I disse dager er dette vel det beste vi kan håpe på.

Enda mer bevis for at Nordpolen smelter har kommet fram. Vi har nå offisielt bare 14 minutter på oss til å snu denne trenden, ellers så vil en god del av Nederland sine borgere være nødt til å bil veeeeldig gode i vannpolo de neste årene.

Men tilbake til Dagbladet:

Av de 6 øverste sakene de hadde på sin nettside denne turbulente kvelden i november:

Her føler jeg meg trygg:
Bli med til Håvard lillehiens lune hi.

Kristine vant 71 grader nord: Jenta er beintøff

Innimellom var det jo selvfølgelig plass til skikkelige nyheter, det ble blant annet poengtert at det ikke må bli greske tilstander i norsk fotball og at det ble satt en ny rekord for et Munch maleri.

Men den mest sinnsyke nyheten, som de (uten selvironi tror jeg) presterer å ha på fremsiden av avisen er at En av fire dyrker kjendiser: er du i faresonen?

Jeg skal ikke ta stilling til om det er en "faresone" når det gjelder kjendisdyrkelse, jeg har ingen dyrkede kjendiser i en potte på kjøkkenet. Men det jeg kan konstatere er at om du ikke var en soglende kjendisonanist før du leste Dagbladet på nett idag, så er du det hvertfall etterpå.

Labels:

1 Comments:

Blogger Frk. Frekkesen said...

Jeg syns nå saken om Britneys sexvideo er viktigst for verdensfreden lell.

6:23 PM  

Post a Comment

<< Home