Tuesday, November 07, 2006

Usannsynligheter

Jeg var på fotballkamp i helga, en veldig bra fotballkamp faktisk. (Her kommer den første usannsynligheten i en lang liste usannsynligheter, for bra fotballkamp og Viking er ikke ofte to ting du forbinder med hverandre) Viking, det lokale blåe laget hadde spilt temmelig dårlig fotball hele sesongen, så dårlig at de før denne kampen lå på direkte nedrykksplass.

Det var ikke bare det at dette var en kveld bygget på usannsynligheter, nei, usannsynligheter var påkrevd og drømt om for at Viking skulle klare seg.

Usannsynlighet nr 1: Jeg var på stadion. For første gang siden i fjor. Når Viking også slo Brann.
Usannsynlighet nr 2: Viking scoret mer enn ett mål. For første gang siden St. Hans
Usannsynlighet nr 3: En spiller på Viking scoret 4 ganger.
Usannsynlighet nr 4: Begge resultatene Viking trengte for å klatre seg opp på trygg grunn gikk rette veien.

Så videre til noe morsomt.

Jeg satt på stadion når de annonserte over høyttaleranlegget at Coca-Cola, i en skamløst markedsføringstriks ville gi gratis CokeZero til alle som gikk ut av stadion. Dette ville bli delt ut ved hver utgang.

Frk Frekkesen
har beskrevet hvor jævlige de drittungene bak oss var under kampen. Hennes fine beskrivelse rører ikke engang ved overflaten av det som skjedde. Det var blant annet ei jente som hadde fått i oppdra å gå forbi beina våre hvert 3. minutt gjennom hele kampen. Hver eneste (og jeg mener HVER eneste) gang, rev hun paraplyen min overende.

Helt hvorfor hun gjorde dette er for meg uklart, men jeg mistenker at de fnisende (og fisende) guttene på raden bak hadde noe med det å gjøre, for lapper og smser ble sendt i hytt og pine.

Uansett, når Cola kom med annonseringen sin så var det som om noen hadde sagt "Vil alle småjævler og drittunger komme til utgangene der vi for tiden gir bort verdens største iskrem"
Jeg overdriver ikke, tror jeg, når jeg sier at minst halvparten av alle under 15 på stadion hoppet, sparket og spyttet på sine jevnaldrende i et desperat forsøk på å få tak i kapitalistisk skvip.

Stor var derfor gleden vår da vi oppdaget at å springe ut 15 minutter før kampslutt er IKKE det samme som å springe ut VED kampslutt.

For drittungene kom nemlig tomhendte tilbake!

1 Comments:

Blogger Frk. Frekkesen said...

HOIHOIHOI! Har ikke vært på bloggen din på en stund, men nå er jeg jaggu glad at jeg slang innom! Hvordan kunne jeg glemme Cola Zero-stuntet. Vel beskrevet!

7:02 AM  

Post a Comment

<< Home