Sunday, November 12, 2006

Skuffelser

Det ser ut som om jeg er dømt til å bli skuffet. Overalt hvor jeg ferdes blir jeg skuffet, og det skjer på alle arenaer.

Som det å flytte inn i ny leilighet. Jeg har blitt skuffet hele tiden. Hver dag har det blitt noe nytt som skuffer meg (ikke med leiligheten måskjønne, men bare med detaljer, eller ting som skal inn og ut av leiligheten.

Jeg kjøpte 6 stoler og et bord på Living, kun 5 av stolene virket, den siste hadde et venstrebein som egentlig var et høyrebein, og var ubrukelig. (Kundeservicen til Living er helt latterlig, men det kan vi ta en annen gang).

Parabol og internett skulle være klargjort i leiligheten, men neida, ikke engang kablene har vært strukket. De er det nå, men bare etter at jeg har klagd og fått installatørene til å komme.

Avsug fra kjøkkenvifte funket ikke. Røret som skulle gå inn i ventilasjonsanlegget var rett og slett ikke der.

Og så var det dusjdøra. Den har rørleggeren målt feil og den passer ikke, slik at det spruter vann utover hele badet.

Sist men ikke minst så er den nye gassgrillen jeg kjøpte fra Lefdal ikke komplett.
Både bunnplate, dører, sidebrenner og lokk mangler. Og jeg som hadde lyst å grille i kveld.

OK, jeg innrømmer det, jeg sutrer. Men det er et gjennomgående tema, og ikke rent lite irriterende heller. Jeg har den siste uka bestilt, fått og montert varer fra et utall av leverandører og så viser det seg at ca. 10% av det jeg har fått er feilvarer. Ganske skremmende syns nå jeg. Men ikke fra IKEA. De er sikre som banken. Jeg har (bank i IKEA bordet) aldri fått en feilvare fra dem, og lenge må det fortsette.

For det er tross alt ikke lett å være skuffet når du har overtatt ny leilighet, med gasspeis, og klimaanlegg. Livet smiler til meg.

1 Comments:

Blogger Frk. Frekkesen said...

Man har faktisk lov til å sutre når gjenstander og inventar man har betalt for ikke fungerer slik de skal. Når blir det innflyttingsfest? jeg har teppet ditt forresten.

7:00 AM  

Post a Comment

<< Home