Tuesday, March 27, 2007

Sommeresong

Nå er sommeren her, for nå har alle begynt å vaske bilene sine.

Og så er det sol, og knoppene har begynt å komme på trærne, og fuglene kvitrer.

Men mest av alt så har folk begynt å vaske bilene sine. Jeg har så flaks at jeg kan se det som skjer på UnoX når folk står i kø for å vaske bilene sine, og det er ikke lite som skjer.

Blant annet så er det et *kremt* køsystem som alle skal følge. Hvis det er opptatt i alle 3 båsene skal du parkere langt vekke, på parkeringsplasser som ikke er spesielt godt merket, og vente på tur. Det står ingenting om denne ordningen noen plass, det er bare noe alle "vet".

Ok, ok, kanskje det bare er jeg som er dum (mest sannsynlig) men en skulle tro at det ikke var SÅ vanskelig å klinke til med et skilt hvor denne "ordningen" ble forklart.

I går var det en stakkar i en Golf som skulle vaske bilen sin, dumme han som ikke hadde fulgt køordningen. Da hylte en Ford Focus inn mellom Golfen og båsen i 45 graders vinkel. Mannen i Focusen kunne ikke vært sintere om han i Golfen hadde nettopp sagt at han hadde tenkt å bortføre Focusmannens eneste datter og gifte henne vekk til en egypter av tvilsomt opphav.

Jeg antar at dampen som kom ut av ørene hans hadde noe for seg, den glanstørk greia du skal sprute på bilen til slutt skal visst bli mer glansete ved høye temperaturer.

På politistasjonen i går hørte jeg forresten noe som fikk meg til å gjenvinne troen på menneskers ufrivillige morsomhet.

Grunnen til at jeg var der nede var at en "#¤%¤#"#¤%¤ liten pøbeljævel av en drittsekk med (sannsynligvis) narkomane foreldre og hele greia hadde "kunstnerifisert" veggen på huset der jeg bor.
Så jeg måtte ned og anmelde den lille dritten av en umoden pissefant, og mens jeg sto og ventet på tur var det en dame foran meg som hadde masse på hjertet. Hun sto og bannet og steikte:

"Så ka e egentligt poenget me politie då?"

"Vi etterforsker alle saker så fort vi kan, du må gi oss en sjanse"

"Ja men for helvete heller, 'an fyren har jo pigede stokke av me 3000 kroner, ska dokkersje ta'an?"

"Joda, men du må gi politiet mulighet...."

"Kor mye koste ein privatitteforsker?"

"Det vet jeg ikke, har aldri hatt behov for å leie en"

"Har dåkker nommere te någen då? Ka me han så e på teveen heile veien?"

(Prøver å holde latteren inne)..."Nei, dessverre. Nå e der någen andre her, så hvis du e heilt ferdige..."

"Nei det e eg issje, eg syns dåkker jobbe altfor seint. Koss ska vanlige folk stola på dåkker?"

"Ok, når anmeldte du dette forholdet"

"tidligare idag..."

"Ok, men du må gi oss en sjanse" (Stor honnør til politien som ikke begynte å riste av latter der og da.)

Folk er rare sier jeg bare:)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det gikk vel litt radigere på stasjonen denne gangen, siden du er lagt inn i fastkunde registeret... right?

8:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

MAG:
Så vidt jeg vet har du vel vært der en eller to ganger i det siste selv?? ;o)

–Hva mener du forresten med at "dere heller kan spille golf"?? Greit nok at vi ikke trenger å reise, men vi vil jo likevel, ikke sant!?! Dessuten er jeg sikker på at han mye heller vil til Edinburgh med meg enn spille golf med deg! Mer moro med meg, vet du! ;o) (dumming!)

12:08 AM  

Post a Comment

<< Home