Sunday, March 18, 2007

Sommerdekk

Jeg byttet til sommerdekk idag jeg. Ganske stilig, egentlig, spesielt om du ser bort ifra at været slo om og ble 4 grader kaldere i løpet av dagen. Nå snør det.

Uansett, det varer ikke lenge, jeg har nettopp sett Al Gore sin miljøfilm, og jeg er nå hellig overbevist om at det faktisk er et problem at vi brenner all den oljen som våre dinosaurforfedre la ned for oss.

Tenk det, at dinosaurene var smarte nok til å legge seg ned og dø slik at vi (vel noen av oss) kunne markere at vi hadde nådd målene våre med å kjøpe en 2 liters Alfa Romeo. Den får jeg på tirsdag forresten.

Hva er det med oss forresten? Hva er det som gjør at vi faktisk føler at det er bedre å sitte i skinnseter enn tøyseter? Hva er det som gjør oss så grenseløst grådige? Hvorfor føler jeg at det er bedre med en Alfa med masse hestekrefter enn en Corsa med 0 (ca.) hester? Har vi rett og slett for mye penger i dette flotte fjellandet?

Har jeg for mye penger? I enhver fornuftig målestokk er nok svaret ja. Det er ei søt dame fra Bærum som nok er ganske takknemlig for pengene, vi skal jo tross alt til Edinburgh på påskeferie, men vi trenger ikke dra.

Jeg skal prøve noe nytt denne uka.

Jeg skal prøve å være takknemlig.

2 Comments:

Blogger Norunn said...

Edinbuuuurgh! Kan eg få bli med i kofferten? Sjølv om eg helst vil til Glasgow..

7:33 PM  
Blogger Unknown said...

Det er helt korrekt, dere TRENGER ikke å dra.

Vi kan heller dra og spille golf! Traitor....

12:28 PM  

Post a Comment

<< Home