Tuesday, February 20, 2007

Noen dager...

Noen dager er bare sånn. Sånne dager der alt er på tverke. Til og med ikke den vanlige forlystelsen å lese Dagbladet på nett for å finne de teiteste overskriftene (eller den adskillig mer givende og vanskelige "finn den ene viktige overskriften") har klart å få meg i godt humør.
Litt av det har med at det snør ute. Jeg bor i Stavanger og der skal det ikke snø. Hvertfall ikke i slutten av februar. Februar er nesten mars, og mars er praktisk talt sommer mener jeg. Hvertfall hvis man ser optimistisk på det.

Nei, alt gikk på tverke i kveld. Selv om ingenting gjorde det. Jeg fikk trent, jeg fikk spist godt, jeg fikk slappet av foran tven en stund, og jeg fikk gjort litt lekser som en slags forberedelse til min nye (bare en uke igjen!) tilværelse jobbmessig.

Alt irriterer meg. Ta bare Dagbladets overskriftsside. Den pleier å få meg til å le litt, om ikke fordi det er morsomt, så hvertfall fordi det er tåpelig. Men ikke i kveld. Vi kunne lese om Ole Gunnar "Dagbladet ville slikket rompa di om de fikk sjansen" Solskjær sin vinneroppskrift for Champignonligaen. Ikke irriterende i seg selv, men Dagbladet har hatt 37 artikler om hvor mye de digger Solskjær siden nyttår, og til og med hardbarka ManU fans må begynne å kjenne den mistenkelige eimen av fotballspillers rompesvette etterhvert.

Videre nedover kan vi lese ikke mindre enn 3 saker om at en gjeng med overbetalte drittunger på karaokebar kom i klammeri med hverandre. Liverpool sine spillere har visst vært på fylla (FY!) noen dager før en kamp, og så har en stor, stygg, engelsk bråkmaker i klubben overfalt stakkars John Arne "Rabiat Mamma" Rise med en golfkølle fordi han ikke ville synge. Ok. Greit nok, de må få straffen sin (hva med 400 timer straffetjeneste der de får høre på meg massakrere "My Way"?).

Selvfølgelig er de norske mediene mest opptatt av at Hans kongelige mammadalthet Rise ikke hadde drukket. Som om noen norsk idrettsmann ville funnet på noe slikt! 10 straffespark til egen bak for å engang tenke tanken at noen norske kunne være noe annet enn perfekte.

Så var det en sak om ei 5 år gammel jente som døde av skadene hun pådro seg i en akeulykke.
Det som Dagbladet KUNNE ha gjort, og som enhver anstendig avis ville gjort var å rapportere dette og la det være med det, men det holdt ikke. Jeg kan nesten se det for meg der de sitter, utsultet på kreativitet i de skitne stolene sine i Akersgata. Politiet ble ikke informert før 2 timer etter ulykken. Og så?

Det kom vitterlig 2 ambulanser til stedet. Som fraktet jenta til sykehus. (Helt hvorfor de trengte 2 sto ikke beskrevet). Hvorfor er det en sak at en etat som ikke kunne gjort noe fra eller til ikke ble informert før etter 2 timer?

Jo fordi en eller annen stakkar med journalist-u-danning trenger jobb, og får betalt for å skrive sånt piss.

Heldigvis var det en blogger på Dagbladets side som minnet meg på at det fins gode ting her i livet også. Som Thelonious Monk. Så kvelden er ikke helt ødelagt fordet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home