Monday, March 12, 2007

Det flaueste du har gjort

Jeg husker ikke så mye fra når jeg var liten, men noen ting har unngått å bli fortrengt av mitt unge sinn. Jeg husker at når det var snakk om "flausa" i "Starlet" eller "Det sanne" så begravde jeg det at jeg mest sannsynlig kunne få jentelus om jeg engang nærmet meg den delen av biblioteket der de bladene lå.

Jeg syns det var kjempespennende å lese om de stakkars jentene (for det var jo tross alt jenteblader) som hadde flauet seg ut på sinnsyke måter.

"Kjære starlet:

Meg og venninna mi var på campingtur med familien hennes, og jeg syns broren hennes som er 15 er sååååå søt. Når vi hadde grillet pølser og sunget sanger rundt bålet så vil dere ikke tro hva som skjedde...jeg prompet. Jeg ble sprut rød og sprang inn i skogen og ville ikke komme frem igjen før broren hadde lagt seg.

- Lotte, 13."

Hvorfor forteller jeg dette? Hvorfor utleverer jeg meg slik? Jo fordi jeg hadde en helt egen personlig "Største flause" her på lørdag. Heldigvis er jeg voksen nok til å le av det, men det var unektelig flaut da jeg innså, halvveis til kassen fra grønnsakavdelingen, at handlevognen jeg trallet på ikke var den jeg burde trallet på. Den var noen andre sin.

Helomvending for unge meg, og da jeg kom tilbake fikk jeg betalt for flausen. For jeg var ikke alene om det. Vi var to som hadde flauet oss ut, fordi der sto ei dame og la noe oppi MIN handlevogn mens mannen hennes sa "Men herregud, e du heilt blåste? Det e josje våres tralla det....."

"Nei..." sa jeg, "Den e det nok eg så har...."

Av og til er det best å holde seg hjemme.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home