Wednesday, March 14, 2007

Impulskjøp og ny bil

Jeg har kjøpt meg ny bil i dag. Idag har jeg kjøpt meg ny bil.

Jeg smaker fortsatt på følelsen, det er ganske fantastisk. Jeg har jo tross alt bare gått og siklet etter en slik i et år.

Det er en Alfa Romeo 147 selespeed, 2.0 med 150 hestekrefter. Ganske greit. Og gjett om jeg kommer til å kose meg med den på gode sommerveier inn mot Årdal for å få laks!

Men nok om det. Over til dagens viktige tema, nemlig fjernkontroller og åndene som styrer dem. Jeg er nemlig overbevist om at jeg er et offer for en ondsinnet poltergeist eller noe sånt som flytter rundt på tingene mine når jeg ikke ser. I det minste så lever fjernkontrollen min sitt eget liv.

Senest i går satt jeg her og så på tv og ante fred og ingen fare. Når jeg tenkte på å skifte kanal var fjernkontrollen borte. Ikke falt ned i en sprekk i sofaen, men borte.

Jeg fant den ikke igjen. Så lette jeg rundt i leiligheten. Den var ikke under sofaen. Den var ikke på kjøkkenet, ei heller oppi kjøleskapet. Jeg har nemlig lært meg favorittgjemmestedene til spøkelset ser du. Og kjøleskapet er en yndet løsning. (Pussig nok havner ofte brødet og kaffen der og....men det tror jeg bare er litt lette ablegøyer for å varme opp til den store fjernkontroll-gjemmeleken.)

Hvertfall. Etter jeg hadde stresset rundt og lett etter den forbanna fjernkontrollen i en evighet med stadig stigende panikkfølelse og den velkjente "er det meg det er noe galt med" følelsen så fant jeg den.

På badet.

Ved siden av doen.

Fy søren for et dumt spøkelse. Som gikk på do og leste ett blad og så glemte fjernkontrollen DER, før det stakk videre....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home