Friday, April 27, 2007

....mens du er i nordnorge...

...kan du jo ta deg en tur innom Alta.

Dette er et sitat fra en ekskollega jeg hadde i eksjobben min. Jeg skulle til Narvik og jobbe. Narvik er jo i Nordnorge, det er til og med nord for Polarsirkelen. Det er midnattsol der, det vil si at sola skinner hele natten uten å gå under horisonten.

Det er langt nord det. Det er lengre nord enn 70% av nordmenn har vært, og det er lengre nord enn 99% av jordens befolkning har vært.

Tilbake til Alta. Å "ta seg en tur til Alta mens du ennå er i Nordnorge" er som å be noen som er i Oslo å "ta seg en tur til Bergen mens du ennå er i Sørnorge". Det er faktisk lengre. Mye lengre.
Jeg kjørte fra Narvik til Bardufoss (4 timer). Så kjørte jeg fra Bardufoss til skibotn (3timer). Fra skibotn til sørkjosen (4 timer). Til slutt til Alta (5 timer) Legg sammen de timene. Det er 16 timers kjøring. På nydelige, forlatte, pittoreske veier.

Jeg kjørte fra Bergen til Oslo og tilbake.

Mens jeg "var i Nordnorge"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home