Monday, April 02, 2007

Støv

Det har aldri vært slik at noen kan anklage meg for å ha støv på hjernen. Jeg er, for eksempel, en av dem som favoriserer skippertaket som en oppryddingsfilosofi. Det blir så mye mer givende å rydde når det er masse å rydde, og det er mye mer deilig å sette seg ned etter en god ryddeøkt når man vet at det er

a) lenge til neste gang
b) stor forskjell på FØR og ETTER bildet

Det er farlig å la andre kommentere dette. Det finnes nok av de som virkelig mener at en halv time hver dag er bedre enn 2 timer en gang annenhver uke. (Gjør matten da vel...så ser du at 7 timer er mer enn 2. Så der.)

Dessuten så er det slik at jeg syns en leilighet skal se ut som om det er noen som bor der. Det finnes jo også de som ikke er fornøyde før leiligheten er like (eller MER) steril enn en intensivavdeling på sykehuset, men da syns jeg at mine hobbier (golf, fiske, lese bøker, drikke rødvin) er mer givende i lengden.

Men nå har jeg blitt støvete jeg og. Jeg har jo som kjent kjøpt meg ny bil, og den må vaskes OFTE. Og det er slitsomt. For i motsetning til leiligheten er bilen slik at den blir skitten bare man ser på den. Og det gjør man. Hvertfall andre gjør det. Så bilen er skitten mesteparten av tiden. Jeg vasket den på lørdag, og nå er den skitten igjen.

Tror skippertaket skal få sin utprøving snart.

Men jeg skal bare vaske bilen først.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

lær deg å tørke bilen etter vask så blir den ikke skitten med en gang!

Min er fremdeles fin, men jeg vaska og polerte den både lørdag OG søndag da :)

9:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vaske bilen? Hvorfor da, egentlig?

Jeg syns det er deilig å sette seg ned uten å ha ryddet først og, jeg.

9:57 PM  

Post a Comment

<< Home