Thursday, August 30, 2007

Hva man fortjener

"Du får som fortjent" har jeg ofte hørt. I det tilfellet har jeg nok gjort noe riktig de siste årene, for maken til antall Bruce Springsteen konserter som de siste 24 månedene har bydd på er helt vanvittig. Hvertfall for oss stakkars europeere som ikke har vært direkte bortskjemt med slikt.

Nyeste skuddet på konserthimmelen er Oslo i Desember. 4. Desember for å være nøyaktig. Og så må man jo selvfølgelig på flere enn den ene konserten. Kanskje Milano får seg et lite førjulsbesøk, eller Madrid? Hvem vet.

Uansett så er jeg adskillig heldigere enn de to fjortisene (ok, de var nok over 18, men dog) som jobber hos meny på Straensenteret i Stavanger. Stakkar, de hadde det vondt.

"Ska du verr me å ta ein røyg nårr du e ferige ellor?"
"Ja, får vel d, d e heilt jævligt å jobba her, så varmt og så ekkelt" (Dette mens de stod på jobb i kassen og ekspederte kunder)
"herregud, eg sko ønska at me hadde fri nå, då hadde eg drokke meg dridas"
"Det kan eg'skje....eg har 'vont i magen' "
"Å...har du de...? Koffor kan duskje drikka då?"
"Forde det e sånn (vifte med fingrene for å lage anførselstegn) 'Vont i magen'"
"ÅååååÅÅååÅ...SÅNN vont i magen"
"Ja"
"Ka ti har du termin då"
"Vettsje...men eg e 2 uger seine me mensen"

Flaks er vel ikke det rette ordet, men heldigere med NOE har jeg hvertfall vært.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home