Sunday, May 20, 2007

Et tips

Ikke sett deg ned i en elv når du har vadebukser på deg. Hvertfall ikke hvis vannet er høyere enn vadebuksene slik at det kommer inn over toppen på buksene og fyller dem med vann.

Et litt rart tips må jeg innrømme, men det må sees i sammenheng med at jeg var på sesongåpningen i Årdal i natt og der var det mye anledning for å sette seg ned i elva med vadebukser på.

Det første som skjer når du gjør akkurat det er at du sitter. Forbausende godt. Du er på en måte forankret i elva, det er vanskelig å reise seg. Dels fordi du holder en dyr fiskestang i en hånd, men mest fordi beina i vadebuksene er fylt med luft, og det betyr at du sitter med beina i været mens kompanjongene dine holder på å pisse på seg av latter. Så der satt jeg. Og når jeg endelig fant ut hvordan jeg skulle komme meg opp (rulle rundt på siden og stå på knærne) viste det seg at den løsningen var det som skulle til for at jeg fikk masse vann nedi buksene.

Heldigvis har jeg vært i akkurat den situasjonen før, så jeg hadde med meg ekstra skift, slik at jeg kunne fortsette fisket sånn noenlunde ufortrødent.

En mer alvorlig konsekvens av dette er at bilnøkkelen min nå har sluttet å virke, det er en sånn hypermoderne greie som styrer vinduer, startsperre og det som verre er. Hvorfor kan de ikke lage vanntette bilnøkler? Sikkert fordi de koster 1500 kroner å erstatte, og at det derfor er dårlig butikk å lage dem slik at de ikke blir ødelagt bare man setter seg ned i en elv med dem i lomma.

Jeg skrev nettopp at bilnøkkelen har sluttet å virke. Det er en sannhet med modifikasjoner. Den virker, det er bare det at den ikke gjør det jeg vil den skal gjøre. For eksempel, når jeg trykker på knappen for "åpne bil, og generelt gjør den klar til kjøring" så blinker blinklysene og alle vinduene går ned. Og opp. Og ned igjen.

Og når jeg trykker på "åpne bagasjerom" knappen, så låser dørene seg. Så nå har jeg åpnet bilnøkkelen og holder på å straffetørke den med en hårføner, vi får se om det hjelper, men jeg har ikke store forhåpninger...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home