Monday, May 14, 2007

Elg i solnedgang

Det føltes hvertfall som om det var noen som hadde slått av lyset natt til Søndag når vi tok taxi fra Oslo til Sandvika. Mengden rødvin hadde nok litt med det å gjøre; hun kuleste i verden ble nemlig ikke voksen i det hele tatt forrige uke, og det måtte feires.

Uansett. Vi tok taxi (eller som språkrådet vil det skal staves: tæksi) fra Oslo mot Sandvika, da vi helt plutselig så en elg midt på E16. Det er motorvei det. Og elg er forbudt på motorvei. Hvertfall burde de være det, i og med at mopeder er forbudt, og de har tross alt motor. Denne elgen var på en nattlig spasertur langs og på norges mest traffikerte vei med unntak av E18, men til alt hell kom den seg unna med skrekken.

Uheldigvis kom ikke jeg meg unna med skrekken. Jeg tror det er innlagt i genene mine at når jeg nå har passert 31 så er det umulig å drikke meg full uten å V I R K E L I G lide for det dagen derpå, og dagen derpå derpå. Jeg våknet kl 3 på Søndag og følte meg rævva. Jeg klarte å stavre meg gjennom dagen og legge meg kl. 1 på natten, jeg følte meg enda rævva.

I dag tidlig følte jeg meg rævva. Og hele dagen. Nå først, ca 39 timer etter siste øl, føler jeg meg sånn noenlunde OK, men jeg er sinnsykt trøtt. Så, moralen er: skal du ha det OK på jobb på mandag må du drikke deg skitings på fredag og ikke lørdag.

Jeg prøvde jo det og selvfølgelig, men da sovnet jeg etter 3 øl.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Eller begynne å drikke tidligere på lørdagen og slutte rundt kl 12... nachspiel kl 5 der du er nødt å ha 2 whisky er litt "blunt pencil"

3:09 PM  

Post a Comment

<< Home