Thursday, January 04, 2007

Hvordan ødelegge steinbit.

Jeg inviterte søsteren min til middag idag. Jeg hadde gått til innkjøp av steinbitfilet fra Helgøs, de pleier å ha bra fisk. Gassgrillen ble behørig varmet opp, potetene kokt og brokkolien ble varmet.

Er det noe enklere enn det å grille litt fisk? Ja, tydeligvis. Det å ødelegge en fiskefilet på grillen.

Det er ikke godt alt som lukter godt fikk vi erfare. Det er ikke smakfullt alt som ser slik ut. Dårlig smak kan komme i mange forkledninger. Denne dagens dårlige smak kom i forkledning av et stykke steinbit. Som den mer observante leser har skjønt så så fisken bra ut, den luktet godt, men den smakte dårlig.

En tranfabrikk i vestre Lofoten ville hatt problemer med å gjenskape smaken vi fikk når vi spiste denne fisken. Det var rett og slett som om Møller og co. kunne brukt fisken i reklamen sin.

"It's not very good this fish is it?"

"Weeeeelll, it's ok if you only eat the middle bit, but not the skin."

"But usually the skin's the good bit..."

"Not in this case."

"Well at least the broccoli and potatoes are good!"

Jaja, det kan hende de beste at de får et stykke dårlig fisk. Ikke noe å gjøre med det, en god kopp te løste saken, og jeg fikk meg en god dose sympati for mine bekymrede og skuffede miner.

I tillegg så har jeg fått hengt opp bildet mitt av Bruce Springsteen idag. Jeg er jo en liten fan, og da jeg fikk sjansen til å kjøpe en bok med de upubliserte bildene fra "Born to Run" fotoseansen i 1975 så måtte jeg bare slå til. Boka kom i et nydelig filtcover og inni filtcoveret var det et (unnskyld uttrykket) steinkultråttmegadigg bilde av sjefen sjøl, men i en setting man sjelden ser ham i.

Vekke er de rå bildene av gitaren, isteden får vi et bilde av en ekte Elvis fan. Se 3 bilder fra toppen.

Uansett, så har jeg fått dette bildet rammet inn, det ble steinkult, men ikke uten en liten runddans med han som skulle ramme det inn. (Skjer noe i mitt liv uten en liten runddans?)

Jeg leverte bildet og fikk beskjed om at det skulle være ferdig noen dager senere. En uke senere stiller jeg opp:

"Jeg er her for å hente et bilde..."

"Ja..det va du det...du skulle hente...(fiske etter at jeg skulle si hvilket bilde)"

"Bruce..."

"Jajaja...stemme det! Ja ja, nå huske eg...det sko ver svart ramme.."

"Sølv..."

"Jajajajjaaja...sølv ramme, svart passepartout..:"

"Hvit passepartout..."

"jajaja...nå har eg an...sånn va det ja...kor la eg den lappen henne.....ska me se...minn meg litt på det igjen..."

"Sølv ramme, hvit passepartout, svart bakgrunn og hevet bilde."

"Jajaja...jo eg ser det for meg nå"

"Er det da trygt å gå ut ifra at det ikke er klart?"

"Nei det esje klart alså, men eg har det her, eg kan jo få det klart før jul te deg"

"Høres bra ut, her har du telefonnummeret mitt. Kan du ringe når det er klart?"

"Jajaja, selvfølgelig, eg e som ein elefant vettu, glømme aldri."

Selvfølgelig så ble jeg ikke oppringt. Jeg ringte i dag og fikk komme og hente bildet. Det gikk forsåvidt greit, bortsett fra at han som rammet det inn ikke kom før 1 time etter at han sa han skulle være der, men vi kan ikke få alt da...

Dagens positive ting:

Jeg scoret et dritlekkert mål på vannpolotreningen idag, rundet to spillere på høyre ving, fikk en krysspasning fra 7 meter og vippet ballen over keeper.

Det jeg gleder meg til i morgen:

Jeg skal i bursdagsfest til ei venninne, let the good times roll!

3 Comments:

Blogger Frk. Frekkesen said...

Da Frk. Frekkesen var liten/ mellomstor hadde hun følgende på veggen: Poster med han der Ingebritsen, vokalisten i The Kids, i åpen pelsfrakk, Bilder av Gøran Sørloth (RBK), Kim Larsen OG BRUCE SPRINGSTEEN! Verdens mest sexy mann, eller i alle fall mer sexy enn de andre på veggen min.

4:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

*kremt*
Har du gløymt, eller med vilje latt vera å ta med dei utallege plakatane av New Kids On The Block du hadde på veggjane?

Og ikkje prøv å ro deg unna, eg har sett det!

(Likte dei forøvrig eg òg, men våga aldri sei det til nokon. difor stal eg heller NKOTB kassetten til systera mi og høyrte på dei i smug...)

10:43 PM  
Blogger skinke said...

Vi har vel alle våre hemmelige musikksmaker...jeg HATET roxette når søsteren min likte det, men så snart det ble trygt så var jeg den som gikk ut og kjøpte..

8:30 AM  

Post a Comment

<< Home