Sunday, January 21, 2007

Kick Off

Jeg er nå ikke en kick off jomfru lengre. Jeg var med Canon Norge på kick off i helga, på Arena hotell på Lillestrøm. Det ble en stilig opplevelse, det er jo alltid gøy å se hvordan andre bedrifter gjør ting. Jeg begynner jo som kjent der første mars, så det var i den anledning jeg var invitert.

Vi tok flyet til Oslo kl. 0615 lørdags morgen, det var en selsom opplevelse å stå opp kl. 0445 på en dag der man tradisjonelt sett sover så lenge man bare orker, men jeg klager ikke. Især idet jeg fant ut at hotellet hadde en utmerket spa-avdeling med Jacuuzi, damprom, badstu og svømmebasseng.
Høydepunktet i det faglige programmet var nok foredraget fra generalsekretæren i Verdens villmarksfond i Norge, han fortalte om isbjørnenes problemer i Arktis når islaget smelter. Visste du at pelsen til en isbjørn er fiberoptiske kabler (nesten), de leder solen ned til huden (som er svart) slik at de bevarer energi? Ikke jeg heller, men nå vet både du og jeg det.

Lillesøsteren min lånte leiligheten i går kveld til å ha vorspiel før de gikk til byen. Jeg var jo naturlig nok skeptisk til dette konseptet, men det gikk veldig bra. Da jeg kom inn i leiligheten i dag tidlig (ja det var TIDLIG, for Canon Norge hadde, i all sin visdom, bestilt fly hjem kl. 0920 fra Oslo...) så var det som om de aldri hadde vært her, det var ingenting som var ødelagt, og alt var like rent som da jeg forlot det.

Men det var en ting som gjorde at det var lett å skjønne at jeg ikke hadde noe med det vorspielet å gjøre:

Vinen som nå har tatt residens i kjøleskapet mitt er en riesling. På pappkartong.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Viss du vil, kan du få mi juicepappkartongliebfraumilch?
-Men det kostar deg 15 kroner og eit smil ;)

8:21 PM  
Blogger skinke said...

Hehe...det skal mer til enn et smil for å overbevise meg om å ta imot en juicekartong med hvitvin...

8:40 PM  

Post a Comment

<< Home